Arbetsmiljö

Att ge stöd och service till en person i eller utanför dennes hem innebär att arbetsmiljöfrågorna är lite speciella. Det beror på att du normalt inte arbetar på ett kontor utan på en lång rad varierande platser.Du möter människor nära i deras vardag och får därför även en varierande social arbetsmiljö. Att ha god kunskap om arbetsmiljöfrågor och vilket perspektiv du bör ha på dessa frågor är därför särskilt viktigt. Vi anser att god arbetsmiljö för dig ger god assistans för din uppdragsgivare. Det är viktigt att du har ett bra förhållningssätt till arbetsmiljön. Som anställd har du rätt att ha en god arbetsmiljö. Genom kunskap kan du ta upp de frågor som kanske medför arbetsmiljöproblem för dig.

När:09:00-12:00
Var:LSS-Patner, Järnbrotts Prästväg 2, 421 47 Västra Frölunda (Hitta hit)
Vem:Uppdragsgivare och assistenter
HurUtbildningslön för assistenterna ingår under kursdagen
Max:15
Innehåll:

Under dagen får du lära dig om:

Vad bör du tänka på ur ett arbetsmiljöperspektiv när du arbetar i uppdragsgivarens hem?

Vad bör du tänka på ur ett arbetsmiljöperspektiv när du arbetar med att ge stöd och service utanför uppdragsgivarens hem?

Organisatorisk och social arbetsmiljö – vad är det och vad betyder det för mig?

Förtäring:Fika och kaffe ingår. Vid specialkost eller allergier, meddela kontoret när du anmäler dig.
Kursledare:Anna Barsk ABH Utbildningar

Aktuella tillfällen

Aktuella föreläsare

  • Anna Barsk Holmbom